1.4tsi Głośna praca po uruchomieniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czto
    Rider
    • 2010
    • 546
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #26
    Przy okazji wizyty w ASO spytałem czy mają jakąkolwiek notę serwisową o konieczności wymiany mechanizmu zmiennych faz rozrządu. W odpowiedzi usłyszałem, że dotyczy to tylko silników ... 1.2 TSI :shock:
    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
    2009 Renault Clio MTV 1.4
    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

    Komentarz

    • marcink_1
      Rider
      • 2010
      • 312

      #27
      Koledzy to w 1,4 TSI też jest wadliwy napinacz łańcucha rozrządu. Myślałem, że dotyczy to tylko 1,8 TSI?

      Komentarz

      • Andys
        Elegance
        • 2007
        • 762

        #28
        Z ETKI wynika, że zmienili wysokociśnieniową pompę paliwa i nastawnik wałka rozrządu. Napinacze wymieniali w 1.8TSI.
        Pozdrawiam,
        Andys

        Komentarz

        • Krzysiek25
          Ambiente
          • 2008
          • 154
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #29
          OK, pompa paliwa i nastawnik wałka rozrządu. Fajnie, tylko że w ASO na 99% skończy się na pokazaniu drzwi. Modyfikacje silnika w trakcie produkcji to nie nowość, a zmiana elementów nie oznacza akcji serwisowej i wymiany starej na nową. Głośna praca a niewłaściwa praca to nie to samo. Nie zrozumcie mnie źle, ja po prostu usłyszałem w aso, że auto się sprawdza jak coś jest nie tak, a jak wszystko działa to po co diagnozować silnik poza standardowymi przeglądami. I to jest w sumie racja, bo inaczej by się serwisy nie opędziły od świrów :diabelski_usmiech

          Czy ktoś ma jeszcze jakieś info w temacie tych "wadliwych" elementów?

          Komentarz

          • Andys
            Elegance
            • 2007
            • 762

            #30
            Krzysiek25, cieszę się że masz takie dobre samopoczucie.
            Fajnie, tylko że w ASO na 99% skończy się na pokazaniu drzwi.
            W większości sytuacji chodzi o to, żebyś wrócił po gwarancji, wtedy z pewnością nie pokażą Ci drzwi.
            Modyfikacje silnika w trakcie produkcji to nie nowość, a zmiana elementów nie oznacza akcji serwisowej i wymiany starej na nową.
            Pewnie tak, ale w przypadku nastawnika rozrządu jest to element, który jednak się psuje.
            [Nie zrozumcie mnie źle, ja po prostu usłyszałem w aso, że auto się sprawdza jak coś jest nie tak, a jak wszystko działa to po co diagnozować silnik poza standardowymi przeglądami. I to jest w sumie racja, bo inaczej by się serwisy nie opędziły od świrów
            Też nie zrozum mnie źle, ale to niestety oczywiste, że jeśli sam nie zadbasz o swoje roszczenia gwarancyjne, to oni zadbają o nie po gwarancji. I zakładam, że nie uważasz wszystkich nas śledzących temat za świrów :shock:
            Pozdrawiam,
            Andys

            Komentarz

            • zbigniew147
              Rider
              • 2008
              • 482

              #31
              stawiam skrzynkę wódki jeśli ktoś mi sprzeda patent co należy powiedzieć w ASO aby tak poprostu panowie wymienili napinacz łańcucha i nastawnik wałka rozrządu bez grymaszenia i z uśmiechem na twarzy :!:

              Komentarz

              • marcink_1
                Rider
                • 2010
                • 312

                #32
                Chętnie bym zmienił sobie ten nastawnik czy napinacz na gwarancji jeżeli jest faktycznie wadliwy, ale przejechałem już około 16 tys. km przez rok i narazie specjalnie nic nie zauważyłem żeby było nie tak.
                Wydaje mi się, że w takiej sytuacji ASO nic nie zrobi. Może mój egzemplarz jest wyjątkowy albo poprostu nie mam czasu nasłuchiwać silnika rano po odpaleniu.

                Komentarz

                • Krzysiek25
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 154
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #33
                  Andys, nie spinaj się chłopie, wierz mi ze stoję po Twojej stronie Sam jeździłem do Bednarka, trując im o hałasującej pompie paliwa, ale w końcu wyliczyłem sobie, że dwukrotny dojazd i powrót do aso (a mieszkam na Olechowie, więc na Szczecińską kawałem mam) w sprawie pompy zeżarł mi tyle paliwa, że kolejne dwie wizyty razem zrównoważyłyby jej pogwarancyjny zakup :lol: teraz podchodze lajtowo i dlatego mam zajebiście dobre samopoczucie. Gdzieniegdzie ponarzekam sobie na wybrane ASO, ale generalnie po mnie to już spływa. W przypadku pompy, jak się coś rozwali, to przeżyję wymianę (chyba 119zł na skodaczesci).

                  Zamieszczone przez Andys
                  Pewnie tak, ale w przypadku nastawnika rozrządu jest to element, który jednak się psuje.
                  Nie jestem mechanikiem, wiec wiedzy na ten temat nie mam. Chętnie zapytam się o to w Bednarku, gdy pojadę po odbiór auta (bo stoi do marca w serwisie lak-blach..), ale chciałbym wiedzieć O CO ZAHACZYĆ. Jeśli jest to bubel, który na 100% się POPSUJE, to chętnie pomęczę ich o wymianę. Natomiast jeśli powoduje on jedynie dyskomfort poprzez.. nie wiem, hałas? to nie będzie o co kruszyć kopii. Do tej pory słyszałem (jeśli się nie mylę) o hydraulicznych popychaczach zaworów, hałasujących na rozruchu i wyższymi rpm na zimnym silniku, ale tym steruje komputer.
                  Mój tsi działa jak mały traktor od nowości, ale nie wykazuje patologicznego "hałasu rozruchowego", jaki można znaleźć na yt. Więc wiem, że standardowe procedury, polegające na porównaniu z autem demo mnie zdyskwalifikują, a nie wiem czy chcę żeby mi grzebali w silniku i sprawdzali np. stopień zużycia tego nastawnika. I tak jak wspominałem, pytanie o "sprawdzenie silnika" poskutkowało ripostą w stylu "sprawdzimy, jak się popsuje". I tu się zgadzam, bo popadanie w przesadę jest niezdrowe.

                  Zamieszczone przez Andys
                  I zakładam, że nie uważasz wszystkich nas śledzących temat za świrów
                  No cóż.... Tutaj miałem akurat bardziej na myśli siebie, ale nawet jeśli chodziłoby mi o śledzących wątek, to sam go śledzę - więc na jedno by wyszło

                  Zamieszczone przez zbigniew147
                  stawiam skrzynkę wódki jeśli ktoś mi sprzeda patent co należy powiedzieć w ASO aby tak poprostu panowie wymienili napinacz łańcucha i nastawnik wałka rozrządu bez grymaszenia i z uśmiechem na twarzy
                  Mój typ brzmi: "Czytałem na OCP, że..." i to powinno otwierać wszystkie drzwi w ASO

                  Komentarz

                  • Andys
                    Elegance
                    • 2007
                    • 762

                    #34
                    Krzysiek25, nie wiesz jak wyglądam spięty :twisted:. Co do Twojego przykładu z filtrem paliwa, mój został wymieniony na gwarancji przez Bednarka, przy drugiej w tej sprawie wizycie. Nie mam pojęcia ile kosztuje wymiana nastawnika rozrządu, ale z pewnością nie ma co jej porównywać z wymianą filtra paliwa. Co do jego wymiany, nawet przez moment nie przypuszczałem, że ASO wyrazi taką chęć na podstawie naszej prośby i naszych obaw. Bardziej zastanawiam się jak wymusić od nich stwierdzenie (na piśmie), że w naszych silnikach nie występują te elementy z wadliwej serii.
                    Będąc w posiadaniu takiego pisma, moglibyśmy jeszcze po okresie gwarancyjnym próbować wywalczyć jego wymianę na lepszych warunkach.
                    Pozdrawiam,
                    Andys

                    Komentarz

                    • loyd
                      RS
                      • 2010
                      • 2342

                      #35
                      Kurcze, ale bym chciał, żebyście rozkręcili z tymi nastawnikami taką histerię jak z terkotaniem ...... :shock: :!:

                      Akurat tego się bardzo obawiam (w przeciwieństwie do terkotania które mi zwisa totalnie) i nie chciałbym, żeby po gwarancji mi padło coś w silniku z kosztami rzędu ileśtam tysięcy plenów .....

                      Komentarz

                      • Krzysiek25
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 154
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        Cytat z forum autogolf:
                        Edit: aaaaa... to chyba to: nastawnik też jest napełniany olejem i jak jest pusty wpada w drganie i VW zastosowało w zmodernizowanym bolec, który się zamyka jak ma ciśnienie wewnątrz tego nastawnika a jak ciśnienia brak to bolec powoduje, że nie ma luzu w środku.
                        Pozostaje chyba spisać nr starego i nowego nastawnika, udać się do ASO i uprzejmie zapytać, czym się różnią i dlaczego je wymieniono. I żeby chociażby to w jakiś sposób odnotowali w systemie, że takowe zapytanie było. Może opłaca się zostawić jednak samochód na sprawdzenie rozrządu? Przynajmniej pozostanie ślad po zleceniu.

                        BTW na forum golfa napisano również, że krótkie odcinki na zimnym silniku mogą powodować nadmierne rozciągnięcie łańcuszka rozrządu, do przeskoku o jeden "ząbek" i spustoszeniu w silniku włącznie. O tym słyszeliście? Bo jeśli to prawda, to moje wydłużanie drogi do domu dla rozgrzania silnika ma jednak jakiś sens

                        Komentarz

                        • zbigniew147
                          Rider
                          • 2008
                          • 482

                          #37
                          We wtorek niestety wyjeżdżam w delegacje na 2.5 tygodnia, niemniej jednak jak wrócę to muszę się udać do ASO - PEHAMOT Szczecin - komputer mi sie kasuje po 19h59min. i zadam im pytanie o różnice w tych nastawnikach oraz o opisanych przez forumowiczów przypadkach ... itd. Ciekaw jestem co uda mi się wskórać.

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #38
                            zbigniew147, a nic Ci się nie uda wskórać.

                            Bo co niby mieli by zrobić ?

                            Komentarz

                            • Krzysiek25
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 154
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #39
                              zbigniew147, fajnie - ja się wcześniej przygotuję merytorycznie i będąc w aso Bednarek też się zapytam o te wymienione części.

                              Zapytać nie boli, loyd.

                              Komentarz

                              • czto
                                Rider
                                • 2010
                                • 546
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #40
                                Jak będziecie mieć jakieś news'y (mam nadzieje, że nie takie jak ja :lol: ), to dajcie znać. Spreparuje się jakieś pisemko do SAP.
                                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                2009 Renault Clio MTV 1.4
                                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                Komentarz

                                • zbigniew147
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 482

                                  #41
                                  Zamieszczone przez loyd
                                  zbigniew147, a nic Ci się nie uda wskórać.

                                  Bo co niby mieli by zrobić ?
                                  też tak myślę - niestety.
                                  musiałoby być głośno o takich usterkach co by wymusiło akcje serwisową, no ale spróbuje.
                                  Przez tydzień byłem w Czeskich górach temp. +- 0st i po 5 dniach gdy odpalałem silnik głośniejsza praca była standardowa czyli może 5 sekund czyli tak samo gdy odbierałem auto a ma już 11 miesięcy i 17kkm.
                                  Chyba muszę się nauczyć całować klamki.
                                  niemniej jednak zapytam co i jak patrzy na ten problem ASU u mnie w mieście.

                                  Komentarz

                                  • marcink_1
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 312

                                    #42
                                    Dzisiaj przy dużym mrozie zaczołem nasłuchiwać tej pompy i może coś tam jęczy. Jednak nie wiem czy na tyle aby ASO to usłyszało. Zadzwonię jutro do Bednarka i umówię się profilaktycznie na sobotę. Zapytam też o ten nastawnik wałka rozrządu. Jednak nie wiem czy uda się coś załatwić. Jak jest zimno to wydaje mi się że mój cały czas pracuje głośniej ale to może tylko takie moje wrażenie. Może ktoś wie ile kosztuje taka pompa i jej wymiana?
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • loyd
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2342

                                      #43
                                      Ktoś wie ile kosztuje wymiana tego nastawnika (we własnym zakresie) ??

                                      Komentarz

                                      • tomkr82
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 52

                                        #44
                                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                        Tak pracuje po rozruchu moja octavka. Bardzo mnie niepokoją te dzwięki. Co jest przyczyną?
                                        Toma

                                        Komentarz

                                        • slawek31113
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 824

                                          #45
                                          Kolego ja mam podobną pracę silnika jak wiekszość z tego forum (hm...chyba wszystkie silniki 1,4 tsi tak pracują), ale zawsze możesz podjechać do ASO. Ja powoli punktuję wszystkie usterki/niepokojące zachowania i niedociągniecia typu; nierówna szczelina w klapie bagażnika, pofałdowana podsufitka, odklejająca sie uszczelka przy tylnej szybie bagażnika, świerszcz w okolicach czujnika nasłonecznienia, skrzypienie w przedniej części prawa strona podczas zmiany biegów... i smigam z tym do ASO.
                                          OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

                                          Komentarz

                                          • tomkr82
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 52

                                            #46
                                            ciekawy link


                                            straszczając treść wypowiedzi z forum golfa z naszym silnikiem wynika, że problem tkwi w rozrządzie pojazdów sprzed czerwca 2010. Wymieniono wówczas nastawnik i napinacz rozrządu a także którąś z pomp, która powoduje "kocie wycie".

                                            jeden z forumowiczów dodał informację którą załączam dotyczącą problemu

                                            inny z forumowiczów golfa w odpowiedzi na to napisał napisał cyt
                                            "W związku powyższym (wyciąg z ELSA), zgłosiłem się do ASO w temacie nierównej pracy silnika na biegu jałowym oraz warkotem 3s po uruchomieniem silnika opisywanym w wątkach:

                                            viewtopic.php?f=5&t=177 dla TSI160
                                            oraz
                                            viewtopic.php?f=5&t=73 dla TSI122

                                            W pierwszej kolejności został wymieniony nastawnik rozrządu na nowy typ (nie dało to żadnej poprawy). Kolejnym podejściem była wymiana łańcucha rozrządu, napinacza oraz czyszczenie smoka olejowego + rura termiczna. Po wymianie tych elementów wibracje już się nie pojawiają, warkot po uruchomieniu silnika po dłuższej przerwie również znikł.

                                            Podsumowując: TEN TYP TAK NIE MA i można te usterki naprawić. "

                                            Z kilku wpisów wynika, że wymiana nastawnika rozrządu, napinadza, łańcucha oraz czyszczenie dmoka olejowego niwelują ten problem.

                                            Mam pytanie do forumowiczów, którzy posiadają auta z naszym silnikiem z bieżącego roku produkcji lub końca poprzedniego. Czy Wasze auta po rozruchu pracują inaczej?
                                            Toma

                                            Komentarz

                                            • slawek31113
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 824

                                              #47
                                              Zamieszczone przez tomkr82
                                              Mam pytanie do forumowiczów, którzy posiadają auta z naszym silnikiem z bieżącego roku produkcji lub końca poprzedniego. Czy Wasze auta po rozruchu pracują inaczej?
                                              produkcja 7.12.2010r. - Mój silnik pracuje tak jak na filmiku tomkr82
                                              OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

                                              Komentarz

                                              • Andys
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 762

                                                #48
                                                Moja Octa 38 tydzien 2009r., pracuje tak samo, no może szybciej ucisza się ten charakterystyczny diesel'owski stukot (zależy to chyba od temperatury otoczenia). Pytanie czy Wasze silniki też mają (nawet nagrzane) odczuwalne ręką wibracje? Żebyśmy się dobrze zrozumieli, w środku auta, na drążku zmiany biegów nie ma najmniejszych wibracji. Chodzi mi o wibracje, które czuć kładąc rękę na plastikowej obudowie.
                                                Pozdrawiam,
                                                Andys

                                                Komentarz

                                                • Nematode
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 139

                                                  #49
                                                  Panowie,

                                                  mam podobny problem w moim 1.8 TSI w Superbie. Jedyna różnica, że trwa to ok. 30 sekund a nie prawie minutę. Superb wyprodukowany na przełomie września/października 2010r.

                                                  Komentarz

                                                  • Mihau
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7460
                                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                    #50
                                                    Gdzieś słyszałem, że TTTM. Podobno na początku tak pracuje, bo ma zbyt mało oleju do smarowania i po tych 30 sek, jak spadną obroty wszystko jest ok.

                                                    Też tak mam. O2FL 1.8 TSI kwiecień/maj 2010
                                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...